حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 372 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 99×
  • امام خامنه ای و خمینی شیرینو
    امام خامنه ای و خمینی شیرینو
  • پ
    پ

    این مراسم معنوی شب گذشته با حضور و تلاوت استاد حاج حمید شاکر نژاد قاری بزرگ جهان اسلام، استاد آقای میلاد عظیمی، استاد محمدمهدی حق گویان ، جمع دیگری از حافظان و قاریان قرآن کریم و حضور مسئولین شهرستان کنگان و عسلویه و بخش سیراف، در بندر شیرینو برگزار گردید.

    حجت الاسلام محمودی، این محفل نورانی حضور در محضر آیات قرآنی را فرصتی مغتنم دانست و تشکیل جلسات محفل انس با قرآن را از اقدامات و برنامه های ارزشمند ستاد برگزاری مناسبت های شیرینو برشمرد.
    وی قرآن را برترین و جاودان ترین اثر آسمانی برشمرد که خداوند آن را بر قلب پاکترین بندگان برگزیده خود فرو فرستاده است و پیام های حیات بخش آن را سیراب کننده جان بشریت و طالبان حق و حقیقت خواند.
    امام جمعه شهرستان کنگان گفت: برگزاری دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی نظیر جشن و مولودی خوانی، تفسیر و قرائت قرآن کریم و تکریم نیازمندان با سفره های افطار از جمله سایر برنامه هایی است در ماه مبارک رمضان در بندر شیرینو برگزار می شود.
    محمودی همچنین گفت: حضور استاد شاکر نژاد قاری ممتاز و بین المللی ، محمدمهدی حق‌گویان که یکی از نابغه قرآنی جهان اسلام است در این محفل باعث انگیزه بیشتر بین جوانان خواهد شد، تنها رجوع به قرآن کریم و بهره گیری از چشمه فیوضات این کتاب آسمانی سبب تعالی انسان ها می شود.
    محمودی بر افزایش کیفیت پژوهش های علمی در علوم قرآنی تاکید کرد و گفت: گفتمان مبتنی بر قرآن سبب عزت مسلمانان می شود و باید جوانان قرآنی با پژوهش های علمی در زمینه علوم قرآنی، به جامعه اسلامی خدمت کنند.
    امام جمعه کنگان حقایق مشترک میان همه ائمه اطهار از جمله امام حسن (ع) را موضوع تلاوت و انس با قرآن عنوان کرد و شرط بهره مندی از آن را تقوا دانست.

    محمد روشن بخشدار سیراف گفت: بندر شیرینو یکی از بزرگترین روستاهای کشور است که همیشه در بحث برنامه فرهنگی و مذهبی پیشتاز بوده است،و حق این مردم است به خواسته و مطالبه بحقشان یعنی ارتقاء این روستا به شهر برسند.
    روشن با اشاره به به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقطه پیشران کشور نسل جوان است گفت: کیفیت برنامه های فرهنگی در شیرینو زبان زد خاص و عام شده و این حاصل اعتماد به جوانان انقلابی و مذهبی همین روستاست، همه ی مسئولین باید به جوانان نخبه انقلابی اعتماد کنند.

    یکی از مهمانان ویژه این محفل محمد مهدی حق گویان دانشجوی کارشناسی ارشدرشته علوم قرآن و حدیث نخستین حافظ قرآن کریم با توانایی قرائت به ۶۲ روش در جهان که سبک های متنوعی را برای تلاوت قرآن ابداع کرده است.
    این حافظ جوان از هشت سالگی حفظ قرآن را در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی شروع کرده و در ۱۰ سالگی حافظ کل قرآن شده و از آن زمان چهار سالی می شود که به دریافت معانی، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم همت گماشته است.
    این حافظ قرآن در خصوص موضوعات رشته علوم قرآن و حدیث اظهار داشت: این رشته پنج زیر مجموعه دارد که شامل علوم قرآن، علوم حدیث، تفسیر، زبان عربی و زبان انگلیسی است که برای هر کدام از این موضوعات کتاب های متعددی باید مطالعه شود.

    وی اظهار داشت: حفظ قرآن را زیر نظر استادان متعدد در حرم حضرت عبدالعظیم به اتمام رساندم؛ اما ترجمه و تفسیر قرآن را خودم در خانه و با استفاده از نرم افزارها و کتب تفسیر موجود فراگرفتم.
    حق گویان افزود: سبک های متنوعی برای تلاوت قرآنی وجود دارد که حافظ، بر اساس میزان تسلط خود بر قرآن کریم از آنها برای تلاوت قرآن بهره می برد مثلاً اگر شما از بین ۷۷هزار کلمه قرآن کریم، یک کلمه را که مشابهی ندارد ذکر کنید، من نام سوره، شماره صفحه، شماره آیه، شماره جزء، مکی یا مدنی بودن سوره، اینکه سوره از چه صفحه ای شروع و به چه صفحه ای ختم می شود، کلمه در کدام قسمت صفحه قرار دارد و اولین آیه آن صفحه چیست، این کلمه چندمین کلمه آن آیه است و سایر موارد را برایتان می گویم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.